اخبار سایت

بندر “جبل علی” دبی به بزرگترین بندر جهان تبدیل می شود

محمد المعلم، معاون ارشد مدیر عامل شرکت بنادر جهانی دبی در امارات متحده عربی از تهیه طرحی خبر داد که بر اساس آن بندر “جبل علی” در دبی به بزگترین بندر جهان تبدیل خواهد شد .

به گزارش العربیه به نقل از روزنامه اماراتی “البیان” المعلم گفته است بر اساس این طرح، طول اسکله های بندر جبل علی از ۴۰۰ متر به ۳۰۰۰ متر افزایش خواهد یافت . به گفته در نتیجه این توسعه، ظرفیت پذیرش اسکله های بندر به ۱۵ میلیون کانتینر بالغ خواهد شد.
معاون ارشد مدیر عامل شرکت بنادر جهانی دبی همچنین افزود که با تکمیل پروژه ایستگاه ۴ بندر جبل علی در سال ۲۰۱۴ ظرفیت جایگیری کانتینرها در این بندر به ۲۹ میلیون کانتینر خواهد رسید و به این ترتیب بندر جبل علی به بزگترین بندر اقتصادی جهان تبدیل خواهد شد.

به گفته المعلم اجرای این طرح پس از برگزاری مناقصه و بررسی تمامی پیشنهادهای ارائه شده در این زمینه آغاز خواهد شد.

معاون ارشد مدیر عامل شرکت بنادر جهانی دبی افزود که هزینه توسعه ایستگاه ۳ بندر جبل علی، ۸۵۰ میلیون دلار برآورده شده است. به گفته وی این مبلغ از سود ناشی از عملکرد مالی موفق شرکت در سال گذشته که بالغ بر ۱.۹ میلیارد دلار گردید، تامین خواهد شد.

وی خاطر نشان ساخت که بندر جبل علی یکی از سریعترین بنادر جهان در تخلیه کانتینر از کشتی ها با استفاده از جدیدترین وسایل تکونولوژی ، به شمار می آید.

المعلم همچنین گفت که با اجرای این طرح فرصت های شغلی فراوانی فراهم خواهد آمد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *